سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراوت باران
وای ، باران باران ؛ شیشه ی پنجره را باران شست از دل من اما چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

ارائه خدمات امدادی به 12 هزار و 900 هموطن گرفتار سیلاب

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها، گفت: تا کنون 12 هزار و 900 تن از متاثران از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و تخلیه آب از 730 واحد مسکونی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به تحت تاثیر بودن 18 استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر و سمنان‏‏‏، اردبیل، مازندران و قم از سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس در 71 شهرستان، 144 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین آسیب دید.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از 900 واحد مسکونی با به‌کارگیری 110 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و 33 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

چرخساز با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آبگرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این زمینه خدمات امدادی لازم به 9 مصدوم این حادثه ارائه و 4 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی 5 روز گذشته با مشارکت 330 تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و 400 امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با بکارگیری 225 دستگاه خودروی عملیاتی، 190 دستگاه چادر، یکهزار و 700 تخته پتو، 500 تخته موکت، 240 شعله والور، 800 قوطی انواع کنسرو، 8 هزار قرص نان و 3 هزار و 700 بطری ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره عملیات امداد هوایی گفت: ‌در این زمینه با 12سورتی پرواز 900 کیلوگرم  اقلام امدادی برای سیل زدگان کوهدشت ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرپذیری 10 استان کشور در 24 ساعت گذشته از سیل و آب گرفتگی‏ اظهار کرد: 11 شهرستان در استان های اردبیل، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کهگلویه و بویراحمد، لرستان و مازندران تحت تاثیر سیل قرار گرفته و امدادرسانی به510 تن در مناطق آسیب دیده 15شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ارائه شد.

چرخساز با اشاره به اسکان اضطراری 150 تن در این مدت‏، گفت: در این زمینه 7 تن به مناطق امن منتقل و تخلیه آب از 100 واحد مسکونی انجام شد.

                                                                                                                                                                                                                                      شهر خبر


[ یکشنبه 94/8/10 ] [ 9:18 عصر ] [ اکبر زارع ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
امکانات وب