سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراوت باران
وای ، باران باران ؛ شیشه ی پنجره را باران شست از دل من اما چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

اس 400 سامانه دفاعی "بی‌همتا" با مشتری‌های بسیار

به گفته یک کارشناس دفاعی روسیه، سامانه دفاع هوایی اس 400 «تریومف» روسیه، که عربستان به تازگی برای خرید آن ابراز تمایل کرده به لحاظ قابلیت‌های نظامی هیچ همتایی در سراسر جهان ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سامانه دفاع موشکی توان نابودی طیف گسترده‌ای از اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌-شکاری‌ها، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان‌برد، پهپادها، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته را دارد.

 

 

کنستانتین سیوکوف، از کارشناسان دفاعی روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت، به عنوان مثال سیستم دفاع موشکی تاد (THAAD) ساخت آمریکا را در نظر بگیرید که بردی کوتاه‌تر دارد و نمی‌تواند اهدافی دورتر از برد راداری خود را منهدم کند. علاوه بر این، تاد فقط یک سیستم موشکی ضد بالستیک است که برای ساقط کردن موشک‌های بالستیک طراحی شده است.

 

به غیر از روسیه، چین تنها کشوری است که این سامانه موشکی پیشرفته را در اختیار دارد و عربستان سعودی نیز به تازگی تمایل خود را برای خرید 12 پرتابگر از این سامانه نشان داده است. یک گردان معمولی اس 400 دست‌کم هشت پرتابگر با 32 موشک و یک پست فرماندهی سیار دارد. این سامانه دفاعی طرفداران بسیاری دارد. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که قرار است دسامبر به مسکو سفر کند، قراردادی 10 میلیارد دلاری به امضا می‌رساند که احتمالا شامل اس 400 هم می‌شود.

 

اس 400 در واکنش به ابتکارعمل دفاعی استراژیک رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ساخته شد که به جنگ ستارگان شناخته می‌شد. اولین شاخصه منحصر به فرد تریومف دوربرد بودن آن است.

 

این کارشناس نظامی روسیه در ادامه توضیح می‌دهد: اس 400 قادر به شلیک به اهدافی تا ارتفاع 300 کیلومتری است. دومین شاخصه آن قابلیت شلیک و دیگر هیچ است یعنی پس از شلیک سامانه تا انهدام هدف به طور خودکار عمل خواهد کرد. موشک‌های آن با تجهیزات داخلی که می‌توانند روی هدف قفل کرده و آن را نابود کنند، همخوانی دارند. برخلاف سیستم‌های آمریکای، اس 400 به رهگیری هدف نیازی ندارد. علاوه بر این اس 400 تنها سامانه موشکی در جهان است که قابلیت هدف گرفتن اهدافی با افق بیشتر از برد راداری خود را دارد. این سیستم همچنین به خوبی در برابر جنگ الکترونیکی محافظت شده است.


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 10:13 عصر ] [ اکبر زارع ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
امکانات وب