سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراوت باران
وای ، باران باران ؛ شیشه ی پنجره را باران شست از دل من اما چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

پاسخ به نکات ابهام آمیز وام 25 میلیونی خودرو

اقتصاد > صنعت - محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره جزییات وام 25 میلیون تومانی خودرو توضیح داد.

به فاصله دو روز بعد از اجرای تخصیص وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو، محمدرضانجفی منش درباره نکات ابهام آمیز اجرای این طرح به مواردی اشاره کرد که مورد پرسش بسیاری از شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در برنامه تلویزیونی روزآمد که هر صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود در واکنش به این پرسش که آیا فکر می کردید استقبال از وام 25 میلیون تومانی خودرو صورت گیرد، به این شکل توضیح داد:« واقعیت قضیه این است که ما احتمالش را می دادیم و قبلا هم گفته بودم. علیرغم نظر برخی که دوست داشتند در جهت منافع خارجی ها صنعت خودرو به زمین بخورد و گرفتار شود خوشبختانه دولتمردان ما متوجه عمق قضیه شدند و دست به کار شدند و آن نسخه ای که توافق کرده بودیم را بخش اولش را انجام دادند.»  

او همچنین درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که یکباره مدت زمان بازپرداخت وام خودرو از 7 سال به 4 سال رسید، گفت:«بانک ها که طرف خودروسازان بودند گفتند ما 4 سال 4 سال از شما قبول می کنیم. یعنی 4 سال اول را پرداخت کنید بعد بیایید مابقی را پرداخت کنید. برای خودروسازی که نیاز به پول داشت تا چک هایی که از مردم می گیرد و 2 درصد هم روی آن می گذارد و از بانک می گیرد این موضوع قابل توجه است. بنابراین نمی توانست هفت سال باشد. اگر بانک 7 سال را قبول کند تا درجا خرید دین کند آمادگی آن موجود است.»  

نجفی منش ادامه داد:«اگر بانک ها قبول کنند 7 سال خرید دین کنند از نظر خودرسازان آمادگی وجود دارد.»

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در پاسخ به پرسشی پیرامون میزان سود برای وام 25 میلیونی خودرو نیز به این شکل توضیح داد:« سود 16 درصد در سال است. اینکه بازپرداخت به 4 سال رسیده مفید است چرا که وقتی 4 سال شود سودی که مصرف کنندگان پرداخت کنند حجمش کمتر است. معادل 4 سال سود پرداخت می کنند.» 

نجفی منش در بخش دیگری از گفته های خود دلیل اینکه فقط متقاضیان می توانند از چک برای دریافت وام استفاده کنند را مطرح کرد:« ما قانون چک داریم ولی قاتون سفته نداریم. اگر کسی مبلغ چک را پرداخت نکند یا عقب بیفتد برای آن قانون قوی وجود دارد که تا 7 سال طرف نمی تواند حساب را باز کند. ممکن است برخی بخواهند بیایند و از این طرح سو استفاده کنند که به این منظور چک محکم تر است.» 

او افزود:« اکثر مردم دست چک دارند و اگر نداشته باشند می توانند از دوستی، آشنایی یا کسی بگیرند. باید ضمانتی برای بازپرداخت پول وجود داشته باشد.»  

بر اساس گفته های نجفی منش قانون گذار اعلام کرده تا 80 درصد وام می دهند و بر این اساس یعنی باید حداقل 20 درصد پول نزد متقاضی برای دریافت وم وجود داشته باشد. 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در واکنش به اینکه عده ای می گویند چگونه است که شهروندان راضی به خرید خودرویی حدودا 20 میلیون تومانی به قیمت 40 میلیون تومان شده اند، گفت:« این موضوع از آن چیزهای غلطی است که می گویند. اگر در بازار بروید پولی بگیرید متاسفانه سود های 40 تا 50 درصد وجود دارد. اگر کسی می خواهد این سود را ندهد بیاید نقد بخرد. هیچ مانعی برای خرید نقد وجود ندارد. متاسفانه نرخ سود سپرده بانکی در کشور ما بالاست.»  

مدت زمان تخصیص وام 25 میلیون تومانی خودرو موضوع دیگری بود که نجفی منش درباره آن گفت:« آنگونه که آقای پورمحمدی در جلسه گفتند قرار است 20 درصد منابع بانکی را تخصیص را به خرید کالاهای با دوام اختصاص دهند تا به دنبال آن صنایع به حرکت بیاید و کارگرانی که متاسفانه به خاطر رکود از کارشان کنار گذاشته شدند به محل کار برگردند و ایجاد اشتغال بیشتر شود. من تصورم این است که اگر حرکت خوب جواب داد دولت باز هم بتواند کار انجام دهد.» 


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 10:8 عصر ] [ اکبر زارع ]

علی دایی: علیه فتیله نامه ننوشتم

علی دایی

سرمربی صبای قم هرگونه موضع گیری از طرف او درباره برنامه تلویزیونی فتیله را تکذیب کرد.

پس از آنکه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اظهاراتی به نقل از علی دایی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما منتشر شد سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: آنچه در برنامه فیتیله اتفاق افتاده را به نقل از رسانه‌ها متوجه شده‌ام. بی‌شک بی‌احترامی و توهین به هر فرد و قومیتی محکوم است ولی آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از من و در قالب بیانیه و موضع گیری در این باره منتشر شده کاملا کذب است.

دایی ادامه داد: من آذری زبانم و به اصالتم افتخار می‌کنم و بالاتر از آن خود را یک ایرانی می‌دانم و هر فرد و قومیتی در قالب ایرانی بودن با هم برادر و یا خواهرند. می‌دانم که در صدا و سیما هم درباره آن اشتباهات تصمیماتی گرفته شده و انشاءالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

دایی در پایان با اشاره به اینکه قطعا پیگیری قانونی درباره این اکاذیب را انجام خواهد داد یادآور شد: چنانچه مطلبی برای گفتن باشد مثل همیشه از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی مطرح می‌کنم و انتشار از طریق منابع غیر معتبر خود دلیلی بر غیر واقعی بودن آن است.

منبع: ایسنا


[ دوشنبه 94/8/18 ] [ 9:20 عصر ] [ اکبر زارع ]
حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه ایران

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه ایران

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید عربستان با اعدام سه تبع? ایرانی، مراعات روابط دو جانبه را نکرد و ایران اقدام متناسب دیپلماتیک انجام خواهد داد.

حسن قشقاوی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به اقدام عربستان سعودی در اعدام سه ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر، گفت: « سال 90 دولت عربستان اعلام کرد از شناوری حدود 500 کیلوگرم مواد مخدر ضبط کرده است که 11 سرنشین متشکل از شش پاکستانی و پنج ایرانی داشت.»

وی افزود: «4 سال پیش دو نفر از این اتباع ایرانی به‌تدریج تبرئه و آزاد شدند و به کشور بازگشتند اما سه نفر دیگر با طی مراحل مختلف دادرسی حدود یک سال پیش به اعدام محکوم شدند که بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان امروز حکمشان اجرا شد.»

قشقاوی ضمن بیان این‌که «ما نیز در داخل کشورمان مجازات اعدام داریم» افزود: «اما همواره و به هر علت اعمال این مجازات برای اتباع خارجی، اقدام مثبت در روابط دوجانبه تلقی نمی‌شود... ما نیز اتباع خارجی زیادی داریم که حکم اعدامشان صادر شده اما با تلاش دستگاه دیپلماسی و بنا به مصالحی از اعمال آن جلوگیری شده است.»

معاون وزارت امور خارجه همچنین گفت: «با کمال تأسف عربستان دو سال قبل نیز همین رویه را در پیش گرفت و امروز نیز به همین ترتیب مراعات روابط دوجانبه را نکرد.»

قشقاوی با بیان این‌که «از ابتدای این حادثه موضوع به دستگاه دیپلماسی ما ابلاغ شد و نماینده سفارتمان در جلسات دادگاه حاضر بود»، افزود: «سفیر وقت ما با وزیر کشور وقت عربستان و مقامات وزارت خارجه این کشور دیدارهایی داشت اما اجازه گرفتن وکیل را برای این اتباع کشورمان ندادند که خلاف کنوانسیون بین‌المللی است که البته می‌گویند مطابق قانونشان عمل کرده‌اند.»

وی تصریح کرد: «ما اتباع دیگری در این کشور داریم که حتی ممکن است در معرض مجازات شدید باشند. البته شمارشان بسیار محدود است اما تلاش ما در سفارت و سرکنسولگری کشورمان ادامه دارد و هر چه در توانمان باشد انجام می دهیم اما معمولاً کشورها به این بهانه که چنین مجازاتی در ایران هم برای قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می‌شود همکاری مطلوب مد نظر ما را ندارند، با این حال پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.»

قشقاوی تاکید کرد با توجه به این‌که تنها چند ساعت از اعلام خبر اعدام اتباع ایرانی گذشته است دستگاه دیپلماسی باید پخته و حساب‌شده عمل کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه نیز کاردار عربستان را احضار کرده است.


[ دوشنبه 94/8/18 ] [ 9:3 عصر ] [ اکبر زارع ]

تصاویری از پشت صحنه رسوایی2

تصاویری از پشت‌صحنه رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را مشاهده می‌کنید.

خبرگزاری فارس: اولین فیلم و تصاویر از پشت صحنه رسوایی2

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، مسعود ده نمکی کارگردان فیلم سینمایی رسوایی 2 تصاویر و فیلم جدیدی از پشت صحنه این فیلم را در وبلاگ شخصی اش منتشر کرد.

فیلمبرداری این مجموعه از روز شنبه آغاز شده و اکنون در محله امامزاده یحیی ادامه دارد.

 

 

 

به گزارش فارس، در جدیدترین اثر سینمایی مسعود ده‌نمکی بازیگرانی چون اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق‌شریف، مهران رجبی، سحر قریشی، امیر نوری، رامین راستاد، اسماعیل خلج، ابوالفضل همراه، مجید شهریاری، فریبا ترکاشوند و ... هنرنمایی می کنند.


[ یکشنبه 94/8/17 ] [ 8:54 عصر ] [ اکبر زارع ]
برخورد به موقع رسانه ملی با یک بی‌دقتی
عذرخواهی صدا و سیما از هموطنان آذری‌ / فیتیله تعطیل شد

پخش برنامه تلویزیونی فیتیله به دلیل بی‌دقتی عوامل و رنجش خاطر هموطنان آذری زبان متوقف شد.

خبرگزاری فارس: عذرخواهی صدا و سیما از هموطنان آذری‌ / فیتیله تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در پی پخش برنامه فتیله روز جمعه 15 آبان ماه از شبکه دو سیما که بر اثر بی‌دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، روابط عمومی صدا و سیما در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.

قومیت‌های مختلف سرمایه سترگ و بی‌بدیل ایران اسلامی هستند که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور عزیز بر تندباد حوادث بپاید و کیان خویش حفظ نماید. در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.

لیکن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در یکی از بخش‌های برنامه "فیتیله" که از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه‌ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می‌شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می‌گردد.

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله، وظیفه خود می‌داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری‌زبانان عزیز و به دور از هرگونه توجیه رسانه‌ای برای رفع کوچکترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

1- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می‌شوند و این مسئله تا آشکار شدن موضوع و ریشه‌های آن به طور جد پیگیری می‌شود.

2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی‌های مختلف سال‌های گذشته که از آن به عنوان برنامه‌ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی‌دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه "فیتیله" فعلا متوقف می‌شود.

3- مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل‌انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه‌هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می‌شود.

4 - بدیهی است که سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.


[ یکشنبه 94/8/17 ] [ 8:48 عصر ] [ اکبر زارع ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
امکانات وب