سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراوت باران
وای ، باران باران ؛ شیشه ی پنجره را باران شست از دل من اما چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

یکی از بزرگترین غارهای جهان در ویتنام


[ شنبه 94/8/16 ] [ 9:25 عصر ] [ اکبر زارع ]

 ((خدایا کمکم کن ))

داستان درباره یک کوهنورد است که می خواست از بلندترین کوه ها بالا برود.
او پس از سالها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد
 ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می خواست،
 تصمیم گرفت تنها از کوه بالا برود.

شب بلندی های کوه را تماماً در بر گرفت و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود. و ابر روی ماه و ستاره ها را پوشانده بود.

همانطور که از کوه بالا می رفت، چند قدم مانده به قله کوه، پایش لیز خورد،
و در حالی که به سرعت سقوط می کرد، از کوه پرت شد.
در حال سقوط فقط لکه های سیاهی را در مقابل چشمانش می دید.
و احساس وحشتناک مکیده شدن به وسیله قوه جاذبه او را در خود می گرفت.

همچنان سقوط می کرد و در آن لحظات ترس عظیم، همه ی رویدادهای خوب و بد زندگی به یادش آمد.

اکنون فکر می کرد مرگ چقدر به او نزدیک است.
ناگهان احساس کرد که طناب به دور کمرش محکم شد.
بدنش میان آسمان و زمین معلق بود و فقط طناب او را نگه داشته بود.
و در این لحظه ی سکون برایش چاره ای نمانده جز آن که فریاد بکشد:
" خدایا کمکم کن"

ناگهان صدایی پر طنین که از آسمان شنیده می شد، جواب داد:
" از من چه می خواهی؟ "

ای خدا نجاتم بده!- واقعاً باور داری که من می توانم تو را نجات بدهم؟- البته که باور دارم.
- اگر باور داری، طنابی را که به کمرت بسته است پاره کن!
... یک لحظه سکوت... و مرد تصمیم گرفت با تمام نیرو به طناب بچسبد.

گروه نجات می گویند که روز بعد یک کوهنورد یخ زده را مرده پیدا کردند.
بدنش از یک طناب آویزان بود و با دستهایش محکم طناب را گرفته بود.
او فقط یک متر با زمین فاصله داشت!

و شما؟
چه قدر به طنابتان وابسته اید؟
آیا حاضرید آن را رها کنید؟
در مورد خداوند هرگز یک چیز را فراموش نکنید.
هرگز نباید بگویید او شما را فراموش کرده.یا تنها گذاشته است.
هرگز فکر نکیند که او مراقب شما نیست.به یاد داشته باشید که او همواره شما را با دست راست خود نگه داشته است.


[ شنبه 94/8/16 ] [ 9:14 عصر ] [ اکبر زارع ]

در پرونده اشتباهات داوری علیه پرسپولیس پای دبیر کل در میان است؟

علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس اشتباهات داوری را جنگی بین فدراسیون و وزارت ورزش می داند.

زاوش محمدی_خبرآنلاین؛ مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با حواشی زیادی همراه بود. دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند و تنها بیست دقیقه از بازی گذشته بود که بحث برانگیز ترین صحنه بازی اتفاق افتاد. کاوه رضایی مهاجم ذوب آهن در یک ضد حمله صاحب توپ شد و یداله جهانبازی داور این دیدار در شرایطی که ایمان صادقی از محوطه جریمه خارج و توپ مهاجم ذوب آهن به بدنش برخورد کرد، در یک صحنه و به اشتباه دروازه بان پرسپولیس را از زمین اخراج کرد و یک ضربه به سود ذوب آهن اعلام نمود. بعد از اخراج صادقی کار برای پرسپولیسی ها سخت شد و ذوب آهن بعد از 120 دقیقه توانست با دو گل پرسپولیس را شکست دهد. پرسپولیسی ها بعد از این بازی بسیار از داوری ناراضی بودند و آنها در مصاحبه هایی گفتند که در این بازی سر پرسپولیس را بریدند.
کارشناسان داوری نیز اشتباه یدالله جهانبازی را تایید کردند و اشتباه او را در تعیین نتیجه بازی تاثیرگذار دانستند. با این حال تقریبا تمامی کارشناسان داوری بر نکته‌ای دیگر هم صحه گذاشتند؛ اینکه یدالله جهانبازی داوری پاک، بی‌غرض و پرتلاش است. این داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران حتی قصد داشت فصل گذشته بعد از قضاوت در دربی از داوری خداحافظی کند اما او را از تصمیمش منصرف کردند زیرا با وجود داشتن اضافه وزن همواره قضاوت‌های کم‌اشتباهی داشت .
بعد از این بازی طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس مصاحبه ای را انجام داد و پرسپولیس را قربانی اختلاف فدراسیون و وزیر ورزش دانست و گفت:« مجموعه فدراسیون به خاطر اینکه به وزیر ورزش فشارهایی را وارد کنند به پرسپولیس ضربه میزنند.آنها پرسپولیس را قربانی اختلاف خود با وزیر ورزش کرده اند.» سرپرست پرسپولیس اشتباهات داوری را مهندسی شده خواند و عوامل فدراسیون را مقصر این اشتباهات دانست.
پندار خمارلو مدیر رسانه ای باشگاه پرسپولیس در مصاحبه ای با خبرآنلاین افرادی در فدراسیون را مقصر این اشتباهات دانست . او گفت:« نمی دانم چطور می شود سه بازی پشت سر هم که با ذوب آهن برگزار کردیم اشتباه داوری رخ دهد. فصل گذشته در چارچوب جام حذفی، مایکل اومانا به اشتباه از بازی اخراج شد و ذوب آهن توانست به برتری برسد. در هفته چهارم لیگ پانزدهم در تهران فغانی داور بازی در حالی که توپ به سینه بنگر برخورد کرد، این صحنه را خطای هند دانست و یک پنالتی برای ذوب آهن اعلام کرد و در ادامه بنگر را از بازی اخراج کرد.در بازی روز چهارشنبه هم همه دیدند که داور چگونه توپی که به بدن صادقی خورد را خطا گرفت و او را از بازی اخراج کرد. واقعا این همه اشتباهات قابل هضم نیست. ما در این فصل چهارده بازی انجام داده ایم که در هر چهارده بازی اشتباه داوری به ضرر ما بوده.ما حتی در بازی هایی هم که پیروز از میدان خارج شدیم از داوری متضرر شدیم. در بازی با سایپا زمانی که توپ به سر رامین رضاییان برخورد می کند داور خطای هند تشخیص می دهد. ما متعجبیم چرا این اشتباهات همه بر ضرر تیم ما است.»
پندار خمارلو درباره اظهارات علی اکبر طاهری مبنی بر پرسپولیس قربانی اختلافات کفاشیان و وزیر ورزش شده گفت:« این اتفاقات مربوط به حال نمی شود. پیش از شروع فصل خیلی ها در جذب اسپانسر پرسپولیس را اذیت کردند و به ما ضربه زدند. افرادی این روزها در پشت پرده فدراسیون هستند که دیگر جایی در پرسپولیس ندارند و نمی خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد و اینگونه به ما ضربه می زنند.»
او در ادامه گفت:« آقای طاهری نزدیک به وزیر است و برخی نمی خواهند او در پرسپولیس بماند. از روز اولی که آقای طاهری به پرسپولیس آمد گفتند طاهری یک هفته دوام نمی آورد و باید برود و انواع سنگ ها را جلو پای او انداختند.»
خمارلو این اتفاقات را به انتخابات فدراسیون فوتبال مربوط می داند و می گوید:« من نمی دانم این اتفاقات چرا باید نزدیک به انتخابات فدراسیون بیفتد. در نزدیک شدن به انتخابات فدراسیون اسدی و کروش را به جان هم میدازند، یا در اعلام کردن بازیکنان تیم ملی امید اشتباه می شود.»
بعد از صحبت های طاهری، علی کفاشیان در جواب او گفت:« اینها استنباط‌های اشتباهی است و قطعاً هیچ چیزی در فدراسیون فوتبال مهندسی شده نیست. ما هیچ حساسیتی روی تیم خاصی نداریم و دوست داریم که به همه تیم‌ها بهترین خدمات ارائه شود اما داور است و اشتباه می‌کند و نباید با یک اشتباه این فکر را بکنیم که این قضایا مهندسی شده بوده است.»
امیر عابدینی که مدیر سابق پرسپولیس و عضو پیشین هیات مدیره سازمان لیگ در پستی در اینستاگرام خود حضور علیرضا اسدی در فدراسیون را انتخاب وزیر دانست و معتقد است انتخاب داوران زیر نظر اوست. عابدینی در این باره نوشت:« وزارت ورزش با اصرار و زور برای فدراسیون دبیرکل گذاشت و ایشان با اصرار کمیته و دپارتمان داوری را زیر چتر مدیریت خود گرفته است.»
عابدینی دری تازه از صحبت های طاهری باز کرد. عابدینی می گوید دپارتمان و کمیته داوری زیر نطر دبیرکل فدراسیون است و رییس فدراسیون نقشی در این باره ندارد. او همچنین معتقد است اشتباهات داوری و دعوای کروش و اسدی پروژه ای است تا کفاشیان را از ریاست فدراسیون بردارند.


[ جمعه 94/8/15 ] [ 9:21 عصر ] [ اکبر زارع ]

این غذاها در مقابل آلودگی هوا معجزه می‌کنند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که 80 درصد مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی هوا، به دلیل بیماری های عروق کرونر قلب و سکته مغزی است. به گزارش ایرنااما می‌توان با تغذیه به جنگ آلودگی هوا به ویژه در فصل‌های سرد رفت.

آلودگی هوا در فصول سرد به دلیل پدیده وارونگی تشدید می شود که در این شرایط سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران، قشر آسیب پذیر تر محسوب می شوند.معاینه فنی خودرو، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین از جمله مهمترین اقداماتی است که انتظار می رود شهروندان رعایت کنند. در کنار این اصول، نمی توان تاثیر مواد غذایی کاهش دهنده آلودگی هوا بر سلامتی و تندرستی را نادیده گرفت.
برخی مواد غذایی که مصرف آن در تمام ایام، به ویژه زمان هشدار آلودگی هوا توصیه می شود، به شرح ذیل است:

 روغن زیتون
روغن زیتون اثرات مضر آلودگی هوا را دفع می کند. ذرات معلق موجود در هوا باعث گرفتگی عروق و آترواسکلروز زودرس می شود. عارضه آترواسکلروز بر اثر رسوب پلاک از مواد چربی در دیواره درونی رگ های خونی بوجود می آید.
روغن زیتون منبع غنی امگا 9 است و مصرف آن باعث افزایش فعال کننده پلاسمینوژن بافتی می شود. فعال کننده پلاسمینوژن بافتی آنزیمی است که توسط سلول های دیواره داخلی شریان ها ترشح می شود و مهمترین وظیفه آن شکسته شدن لخته خون ایجاد شده در رگ هاست. وجود لخته در رگ های خونی باعث اختلال در گردش خون می شود.
روغن زیتون حاوی دو آنتی اکسیدان قوی هیدروکسی و اولئوروپین است که در رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته موثر هستند. به علاوه روغن زیتون باعث انتشار اکسید نیتریک در داخل عروق و شل شدن دیواره شریان ها و بهبود گردش خون می شود. مصرف روزانه این ماده غذایی ارزشمند توصیه شده است.

 مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان به ترکیباتی گفته می شود که از سلول در مقابل صدمات جلوگیری کند. این ترکیبات می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.
آنتی اکسیدان های اصلی عبارتند از :
-لوتئین : این گروه آنتی اکسیدان در انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم و برگ کلم)، انواع میوه ها، سبزیجات نشاسته ای (ذرت، نخود فرنگی) تخم مرغ و سبزیجات برگ دار وجود دارد.
-سلنیوم : یک ماده معدنی موجود در غذاهای گیاهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، حبوبات و ماهی است.
-کاروتنوئیدها : رنگدانه هایی است که باعث رنگ زرد و نارنجی میوه هایی از قبیل هویج، خربزه و سیب زمینی می شود.
-لیکوپن : یک ماده شیمیایی موجود در میوه و سبزیجات قرمز از جمله گوجه فرنگی و هندوانه است.
-ویتامین A : در هویج، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار تیره رنگ و زردآلو به وفور وجود دارد.
-ویتامین C : در مرکبات، سیب زمینی، آناناس، کلم بروکلی، اسفناج و انواع توت وجود دارد.
-ویتامین E : آجیل، کره بادام زمینی، جوانه گندم، اسفناج، سویا، ماهی، آوکادو و روغن گیاهی حاوی این ویتامین هستند.
گوجه فرنگی، انواع توت ها، فلفل، هویج، اسفناج، زردچوبه، زنجبیل، بذر کتان، انواع آجیل و غلات سبوس دار نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.

آووکادو، اسفناج و مواد غذایی حاوی ویتامین E
تحقیقات انجام شده توسط کالج کینگ لندن و دانشگاه ناتینگهام نشان می دهد که آووکادو، اسفناج و مواد غذایی حاوی ویتامین E مانع از آسیب ناشی از آلودگی هوا به ریه می شوند و مصرف روزانه این مواد توصیه شده است.

کلم بروکلی
مطالعات محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که کلم بروکلی و جوانه آن ذرات معلق و ازن هوا را دفع می کند، علاوه بر این حاوی یک ترکیب به نام سولفورافان است که خاصیت ضد سرطانی دارد.

متخصصان مصرف مکرر و به وفور این اقلام غذایی را به علاوه خودداری از تردد های غیر ضروری در خارج از منزل در روزهای آلوده به شهروندان توصیه می کنند.


[ جمعه 94/8/15 ] [ 9:19 عصر ] [ اکبر زارع ]
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند که نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر آسپیرین درست قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود، ممکن است بیشترین فایده را برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، خوردن روزانه آسپیرین به رقیق شدن خون و جلوگیری از تشکیل پلاکت کمک می کند، و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

کسانی که برای جلوگیری از مشکلات قلبی و سکته مغزی آسپیرین می خورند بهتر از آن را شب ها مصرف کنند

احتمال وقوع عوارض قلب و عروق در ساعات صبح سه بار بیشتر از باقی ساعات شبانه روز است یعنی زمانی که فشار خون و فعالیت پلاکت ها معمولا در بالاترین حد است.

در مطالعه تازه محققان در مرکز پزشکی دانشگاه لایدن در هلند 290 بیمار قلبی را تحت بررسی قرار دادند که برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی در آینده آسپیرین می خوردند. مصرف روزانه آنها 100 میلیگرم بود.

در یک مرحله از مطالعه، آسپیرین برای سه ماه اول صبح به آنها داده شد. در دومین مرحله آنها آسپیرین را قبل از خواب خوردند.

محققان دریافتند که وقتی آسپیرین شب ها مصرف می شد، فعالیت پلاکت خون در صبح خیلی بیشتر کاهش می یافت که خوب است.

با این حال فشار خون در هر دو مرحله یکی ماند.

دکتر توبیاس بونتن محقق اصلی این مطالعه گفت که او و همکارانش در مطالعات آینده بروز مشکلات قلب و عروقی را بررسی خواهند کرد.

اما همزمان او گفت که شاید بهتر باشد کسانی که روزانه آسپیرین می خورند آن را پیش از خواب بخورند نه صبح اول وقت.

او اشاره کرد که بعضی دیگر از داروهای قلب و عروق هم شب ها مصرف می شود، مثل بعضی استاتین ها تا تولید کلسترول در طول ساعات خواب را خنثی کند.

او گفت که آسپیرین یکی از موثرترین داروهای موجود است و حالا شاید با مصرف آن قبل از خواب بر تاثیرش افزوده شود.

نتایج ماین طالعه در کنفرانس انجمن قلب آمریکا در دالاس اعلام شد .

به گفته محققان افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی باید این دارو را مصرف کنند مگر آن که یک محدودیت پزشکی مانند حساسیت فوق‌العاده یا عدم تحمل گوارشی وجود داشته باشد.

مطالعات قبلی هم نشان داده‌اند که آسپرین می‌تواند مشکلات قلبی عروقی مهلک و غیرکشنده هر دو را در بیماران قلبی بهبود بخشد. به گفته پژوهشگران علیرغم تایید این اثر حفاظت‌بخش، افراد در معرض خطر بطور مرتب آسپرین مصرف نمی کنند.


[ سه شنبه 94/8/12 ] [ 10:41 عصر ] [ اکبر زارع ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
امکانات وب